www.one-news.gr

Εξελίξεις στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο: Ο Γιάννος Γραμματίδης Αποκαλύπτει το Μυστήριο για την Πυρκαγιά και τη Νέα Συμφωνία με την Ιταλία

Κοινοποίηση

Δήλωση του Γ. Γραμματίδη σχετικά με τα πορίσματα του ΕΜΠ και τις εξελίξεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο

Ο Γιάννος Γραμματίδης, πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, αναφέρθηκε στις θέσεις που διατυπώθηκαν σχετικά με την πυρκαγιά που προκάλεσε ανησυχία στη δημόσια συζήτηση. Σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8, επεσήμανε ότι σύμφωνα με το πόρισμα του Πολυτεχνείου, τα έλαια σιλικόνης ήταν η αιτία της πυρκαγιάς. Ανέφερε ότι, πριν την ανακοίνωση της έρευνας, δεν υπήρχε κάποιο στοιχείο που να δικαιολογεί την ύπαρξη παράνομου φορτίου στην αμαξοστοιχία, διαλύοντας έτσι τις φήμες που κυκλοφορούσαν για το θέμα.

Αναφορικά με τις ευρύτερες θεωρίες και σεναριολογίες που έχουν αναπτυχθεί, ο κ. Γραμματίδης ανέφερε: «Η ελληνική κοινωνία έχει εθιστεί στο να γίνεται ειδικός σε πολλά θέματα, χωρίς να διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δημιουργούνται αναστάτωσεις και να κλονίζεται η εμπιστοσύνη στους θεσμούς». Επισήμανε ότι η εμπιστοσύνη στους θεσμούς είναι θεμελιώδης για τη λειτουργία της δημοκρατίας και βρίσκεται σε κρίση εδώ και χρόνια στη χώρα μας.

Εξελίξεις σχετικά με τη συνεργασία Ελλάδας – Ιταλίας στον τομέα των σιδηροδρόμων

Σχετικά με τη νέα συμφωνία που υπεγράφη με την Ιταλία για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, ο κ. Γραμματίδης σημείωσε τη σημαντικότητα της επένδυσης. Ειδικότερα, τόνισε ότι η ελληνική κυβέρνηση πέτυχε να αυξήσει το ποσό της επένδυσης σε 130 εκατομμύρια ευρώ, το οποίο αρχικά είχε καθοριστεί στα 120 εκατομμύρια. Αναλύοντας τη συμφωνία, αναφέρθηκε στην πρόβλεψη αγοράς συνολικά 25 υβριδικών συρμών, ενώ πριν ήταν μόνο 23.

«Η επένδυση πλέον είναι πολύ μεγαλύτερη, φτάνοντας συνολικά περίπου 360 εκατομμύρια ευρώ, περιλαμβάνοντας και υποδομές», τόνισε. Υπογράμμισε, ωστόσο, ότι θα πρέπει να εξεταστεί προσεκτικά η σύμβαση που υπεγράφη, καθώς είναι σημαντικό να διασφαλιστεί η χρήση και ανακαίνιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων στα μηχανοστάσια της Hellenic Train.

Οι προοπτικές του ελληνικού σιδηροδρόμου

Ο κ. Γραμματίδης υπογράμμισε την ανάγκη ανασύστασης της εμπιστοσύνης του επιβατικού κοινού προς τους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Πριν την πανδημία, οι επιβάτες που χρησιμοποιούσαν τον σιδηρόδρομο ανέρχονταν περίπου σε 50 εκατομμύρια ετησίως, αριθμός που μειώθηκε δραστικά στα 10 εκατομμύρια λόγω των προβλημάτων που προέκυψαν. Η φιλοδοξία είναι όχι μόνο να επιστρέψουν οι επιβάτες στα προ πανδημίας επίπεδα, αλλά να φτάσουν ακόμη και τα 70 εκατομμύρια.

«Για να επιτευχθούν αυτές οι επιδιώξεις, είναι απαραίτητο να ενισχυθεί το αίσθημα ασφάλειας του κοινού. Οι προσπάθειες που καταβάλλονται για την ανασυγκρότηση των σιδηροδρόμων, σε συνδυασμό με τις δεσμεύσεις από την ιταλική πλευρά, δείχνουν ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση», δήλωσε ο κ. Γραμματίδης, ελπίζοντας ότι τα βήματα αυτά θα προάγουν την ασφάλεια και την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αλέξανδρος Μπουρδούμης για τον χωρισμό από τη Λένα Δροσάκη: «Πήγα σε ειδικούς»

Oμάδα Σύνταξης Ε

Ανακαλύψεις για την Υπεριώδη Ακτινοβολία στον Άρη: Παρόμοιες Συνθήκες με την Πρώιμη Γη

Κώστας Τσουκαλάς: Άμεση πληρωμή της σύνταξης Απριλίου για να γιορτάσουν οι συνταξιούχοι το Πάσχα