www.one-news.gr

Ανακοινώσεις Κυρανάκη για τη σιδηροδρομική ασφάλεια και τα μελλοντικά έργα Αθήνα-Θεσσαλονίκη μέχρι το 2026

Κοινοποίηση

Δηλώσεις του Κωνσταντίνου Κυρανάκη για την Εθνική Σιδηροδρομική Υποδομή και Ασφάλεια

«Το καλοκαίρι του 2026 θα έχει ολοκληρωθεί η ασφαλής γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, σε συνέντευξή του στο ΕΡΤNews, κατά την οποία τόνισε την ανάγκη για εκσυγχρονισμό και ασφάλεια στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Σημείωσε επίσης ότι σε τρεις μήνες μέσω της ιστοσελίδας railway.gov.gr θα είναι δυνατή η παρακολούθηση όλων των τρένων και αναφέρθηκε σε περιπολίες με drone για την ενίσχυση της ασφάλειας.

Ο κύριος Κυρανάκης ανέφερε πως «η Hellenic Train είναι ιδιωτική επιχείρηση και έχει την απόλυτη ελευθερία να προσλαμβάνει και να απολύει προσωπικό». Δήλωσε ότι κατά την απόλυση του Κ. Γενηδούνια, η κυβέρνηση δεν μπορεί να παρέμβει, αλλά υπογράμμισε την υποχρέωση των εργαζομένων να αναδεικνύουν ζητήματα που αφορούν την ασφάλεια. «Τους ενθαρρύνω να αναφέρουν οποιοδήποτε πρόβλημα διαπιστώνουν στα τρένα, στο Μετρό και στα λεωφορεία, χωρίς δισταγμούς» πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας τη σημασία της διαφάνειας και της ανοικτής επικοινωνίας.

Αναφερόμενος στους υπαλλήλους, δήλωσε ότι το υπουργείο σχεδιάζει να εφαρμόσει ένα νέο μοντέλο εκπαίδευσης και αξιολόγησης που θα περιλαμβάνει πρακτικές ασκήσεις καθώς και κριτήρια αξιολόγησης που θα αφορούν τα αντανακλαστικά και την ψυχομετρική αξιολόγηση. «Η εφαρμογή αυτών των διαδικασιών θα βοηθήσει στην εκπαίδευση των υπαλλήλων της πρώτης γραμμής και φυσικά θα απαιτήσουμε τη συμμόρφωση της Hellenic Train με αυτά τα standards» δήλωσε. Αν η Hellenic Train δεν εφαρμόσει τις απαιτήσεις αυτές, το υπουργείο έχει το δικαίωμα να αναστείλει την άδειά της.

Επιπλέον, όσον αφορά την ΕΔΟΑΣΑΜ, ο ανώτερος υπουργός ανακοίνωσε ότι θα υπάρξουν αλλαγές στο διοικητικό προσωπικό. «Ο πρόεδρός της θα αντικατασταθεί καθώς πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητη η ανανέωση» είπε, επισημαίνοντας τη σημασία της διαφάνειας και των ενεργειών που θα ενισχύσουν την οργάνωση.

Απαντώντας σε ερώτημα σχετικά με την πρόσφατη επίθεση στη Νομική Σχολή, τόνισε την ανάγκη για ελεγχόμενη είσοδο. «Οι πρυτάνεις πρέπει να δεχτούν αυτή την πρόταση ώστε να διασφαλίζεται η είσοδος μόνο σε επιβεβαιωμένους φοιτητές και όχι σε άτομα που ενδέχεται να προβαίνουν σε εγκληματικές ενέργειες» δήλωσε ο Υπουργός.

Κατάσταση Σιδηροδρομικής Υποδομής και Δράσεις Ασφάλειας

Η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση και ο Κυρανάκης αναφέρθηκε στην ασφαλή γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. «Η αποκατάσταση της γραμμής στη Θεσσαλία έχει ξεκινήσει, με χρονοδιάγραμμα 15 μηνών» είπε, επισημαίνοντας ότι υπάρχει προσωρινή αποκατάσταση εκ μέρους της προηγούμενης διοίκησης. Αυτή τη στιγμή, τηρούνται αυστηροί κανονισμοί για την κυκλοφορία των τρένων στη γραμμή καθώς δε λειτουργεί η τηλεδιοίκηση. Μόνο ένας συρμός επιτρέπεται στη γραμμή αποκατάστασης και το υπουργείο έχει φροντίσει να συνεχιστεί η κυκλοφορία με δύο πρόσθετες γραμμές.

Μέχρι το καλοκαίρι του 2026, τα τρένα θα διαθέτουν αυτόματους μηχανισμούς πέδησης για την αποφυγή ατυχημάτων που προκύπτουν λόγω ανθρώπινου λάθους. Επιπλέον, θα εγκατασταθεί ένα σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού σε όλο το δίκτυο, το οποίο θα εξασφαλίζει ότι η θέση των τρένων θα εντοπίζεται με ακρίβεια λίγων εκατοστών, γεγονός που θα ενισχύσει τη συνολική ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

«Σε λιγότερο από τρεις μήνες, οι πολίτες θα μπορούν να παρακολουθούν την ακριβή θέση και πορεία των τρένων μέσω του railway.gov.gr», δήλωσε ο υπουργός, αναδεικνύοντας τη σημασία της διαφάνειας και της ενημέρωσης του κοινού σε θέματα σιδηροδρομικής μεταφοράς.

Εφαρμογές Drone για την Ασφάλεια

Η εφαρμογή drones έχει αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμη στην καταπολέμηση της κλοπής σιδηροδρομικού υλικού. «Η περιπολία των drones επικεντρώνεται σε συγκεκριμένες περιοχές που παρουσιάζουν υψηλή εγκληματικότητα», δήλωσε ο Κυρανάκης, τονίζοντας ότι οι δράστες συλλαμβάνονται με τη βοήθεια οπτικού υλικού που καταγράφεται κατά την περιπολία.

«Μέχρι σήμερα, έχουν καταγραφεί περιστατικά που έχουν αναδειχθεί μέσω αυτών των τεχνολογιών, βελτιώνοντας την ανταπόκριση της αστυνομίας και τη συνεργασία με τις αρχές» κατέληξε.

Αλλαγές στη Διαχείριση της Hellenic Train

Αναφορικά με την πρόσφατη απόλυση του Κ. Γενηδούνια, ο Κυρανάκης υπογράμμισε ότι η Hellenic Train είναι μια ιδιωτική εταιρεία που λειτουργεί αυτόνομα και αναλαμβάνει τις αποφάσεις για το προσωπικό της. Δηλώνοντας ότι η κυβέρνηση δεν επιθυμεί να παρέμβει στις εσωτερικές υποθέσεις της επιχείρησης, τόνισε ότι η κατάσταση θα αξιολογηθεί με γνώμονα την ασφάλεια και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

«Η Hellenic Train θα πρέπει να εφαρμόσει αυστηρές διαδικασίες πρόσληψης και αξιολόγησης, όπως προβλέπει το νέο νομοσχέδιο που αναμένεται να ενισχύσει τη λειτουργία της», πρόσθεσε, αναγνωρίζοντας τη σημασία της εκπαίδευσης στην ασφάλεια και τη ζωή των επιβατών.

Βελτίωση Δημόσιων Μεταφορών

Η κυβέρνηση έχει σχεδιάσει να ανανεώσει τον στόλο εντός της Αττικής με 500 καινούργια λεωφορεία, με στόχο τη μείωση χρόνου αναμονής και τη βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών για τους πολίτες. «Μέχρι το 2027, σχεδιάζουμε να προσθέσουμε περίπου 1500 νέα λεωφορεία», είπε, επισημαίνοντας τις προσπάθειες τόσο στην Αττική όσο και στη Θεσσαλονίκη για αναβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών.

«Αναβαθμίζουμε και τους συρμούς του μετρό και του ΗΣΑΠ ώστε η εμπειρία των επιβατών να είναι πιο ευχάριστη και αποδοτική», κατέληξε, υπογραμμίζοντας τη σημασία της απόδοσης και των υποδομών στις δημόσιες συγκοινωνίες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Έκτακτο Δελτίο Καιρού: Χιόνια και Κρύο στην Μακεδονία και Θράκη

Άτυπη Σύνοδος στο Παρίσι: «Η Ρωσία απειλεί τώρα όλη την Ευρώπη» – Τι συζητήθηκε

Oμάδα Σύνταξης Ε

Πηγές του υπ. Πολιτικής Προστασίας για παραίτηση Τσελέντη: Οι προσωπικές ατζέντες του καθενός, τέτοιες στιγμές, δεν πρέπει να αφορούν κανέναν

Oμάδα Σύνταξης Γ