Η Square Lime βλέπει άνοδο των αφίξεων σε Αθήνα, Κυκλάδες, Μάνη – Αντίθετα, προβλέπει πτώση σε Μύκονο
Περαιτέρω ανάπτυξη σε νησιά των Κυκλάδων όπως η Σύρος και η Μήλος αλλά και στην Κρήτη εξετάζει η Square Lime, η οποία διαχειρίζεται 45 ξενοδοχεία και καταλύματα που το 2024 κατέγραψαν έσοδα 48 εκατ. ευρώ.
Όπως είπε σε χθεσινή εκδήλωση παρουσίασης της εταιρείας αλλά και των τάσεων που κυριαρχούν στον τομέα των boutique ξενοδοχείων, ο ιδρυτής της Square Lime, Βασίλης Λαπαναΐτης αναπτύσσεται λελογισμένα, εστιάζοντας σε μικρές μικρές μονάδες (μέχρι 50 δωμάτια περίπου), γιατί «εκεί», όπως είπε, «κρύβεται η αυθεντικότητα».
Η Square Lime, η οποία ξεκίνησε πριν δέκα χρόνια με τέσσερα ξενοδοχεία στην Νάξο, έφθασε σήμερα να διαχειρίζεται ξενοδοχεία στην Νάξο (περίπου 25) την Ίο, την Άνδρο, την Μύκονο (τρία ξενοδοχεία) την Μάνη (δυο ξενοδοχεία) την Πάρο, την Σαντορίνη, την Κρήτη ενώ διαθέτει και δυο ξενοδοχεία στην Αθήνα.
Οι τάσεις σε Ελλάδα και Ευρώπη
Δραστηριοποιούμενη στα boutique ξενοδοχεία, η Square Lime παρακολουθεί και τις τάσεις που επικρατούν στις διεθνείς αγορές μέσα από την επεξεργασία στοιχείων από τις βάσεις δεδομένων και τα εσωτερικά reports των συστημάτων της.
Σε ό,τι αφορά τις διεθνείς τάσεις, η ζήτηση στην Ευρώπη παραμένει σταθερή, αλλά με «αυξημένη ευαισθησία» στις τιμές και έμφαση στην αυθεντικότητα και την ανάδειξη της τοπικής κουλτούρας.
Σε γενικές γραμμές, η οικονομική αστάθεια που καταγράφεται συνολικά στην Ευρώπη, επηρεάζει και τον προγραμματισμό των ταξιδιωτών. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και για τις ΗΠΑ, όπου οι ανησυχίες για ύφεση και η αστάθεια του δολαρίου έναντι του ευρώ επηρεάζουν τις αποφάσεις για ταξίδια στην Ευρώπη και την Ελλάδα, παρότι η ζήτηση εμφανίζεται αυξημένη έως και κατά 20%.
Τα βασικότερα συμπεράσματα είναι ότι η μείωση του χρόνου μεταξύ κράτησης και άφιξης καθιστά την ευελιξία σε τιμές, όρους και προσφορές κρίσιμη, ενώ και οι επιθετικές στρατηγικές των OTAs (Online Travel Agencies επηρεάζουν τις τιμές και μειώνουν τα περιθώρια κέρδους. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι οι επισκέπτες αποφεύγουν πλέον τον συνδυασμό υψηλής θερμοκρασίας, κοσμοσυρροής και κόστους, επομένως η στρατηγική ανάπτυξη σε Μάιο, Ιούνιο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο γίνεται προτεραιότητα.
Κάτω η Μύκονος, μάχη για να καλύψει το κενό δίνει η Σαντορίνη
Τα στοιχεία έως το Μάρτιο 2025 αποτυπώνουν τη δυναμική σημαντικών περιοχών για τον ελληνικό τουρισμό. Σύμφωνα με την ανάλυση της Square Lime και συγκεκριμένα για τις Κυκλάδες:
– Η Μύκονος προς το παρόν για το 2025 δεν παρουσιάζει απτές ενδείξεις ανάκαμψης, ενώ χαρακτηριστική είναι η μείωση της μέσης τιμής πώλησης και η επανεξέταση της εποχικότητας με στόχο την προσαρμογή τιμολόγησης. Ειδικότερα μέχρι τώρα η Μυκονος καταγράφει -10% μείωση της συνολικής πληρότητας και 10% μείωση της μέσης τιμής πώλησης.
– Για την Ίο, η παραδοσιακή high season (Ιούλιος-Αύγουστος) δεν έχει προς το παρόν επιδείξει τη δυναμική προηγούμενων ετών, παρόλα αυτά η μέση τιμή παραμένει σταθερή. H πληρότητα του νησιού επηρεάζεται σημαντικά από την αντίστοιχη της Σαντορίνης, η οποία μετά από την μεγάλη πτώση μέχρι και 25% τις πρώτες ημέρες μετά την έξαρση του σεισμικού φαινόμενου δείχνει τώρα να ανακάμπτει και δεν αποκλείεται κάτω από προϋποθέσεις στο τέλος της σεζόν να καλυφθεί το κενό
– Στην Πάρο, ο Μάιος και ο Ιούνιος 2025 έχουν φτάσει ήδη στο 75% της συνολικής ζήτησης, συγκριτικά με το αντίστοιχο δίμηνο του 2024, ενώ σημειώνεται αύξηση κρατήσεων σε low season μήνες, όπου τα αεροπορικά εισιτήρια είναι πιο οικονομικά. Η Πάρος ωφελείται από την επιλογή ταξιδιωτών να ταξιδεύουν σε περιόδους value for money και η σταδιακή ανακατανομή της ζήτησης οδηγεί σε μεγαλύτερη διάρκεια της σεζόν.
– Τέλος η Νάξος, που αποτελεί το πιο ώριμο μοντέλο ανάπτυξης προορισμού στο χαρτοφυλάκιο της Square Lime, παρουσιάζει και το 2025 αύξηση 10%-15% στις πληρότητες χωρίς απώλεια ταυτότητας και με έλεγχο στη διανομή, διαμορφώνοντας ένα πραγματικό παράδειγμα σταδιακής και βιώσιμης ανάπτυξης.
Άνοδος 10% στην Αθήνα
Την ίδια ώρα και παρά τις διακυμάνσεις που παρατηρούνται στις Κυκλάδες, η Αθήνα παρουσιάζει σταθερά ανοδική πορεία με αύξηση συνολικής πληρότητας 10% και αύξηση της μέσης τιμής πώλησης 5%-10%.
Αλλά και για τη Μάνη υπάρχει δυναμική άνοδος της ζήτησης, ιδιαίτερα από τα τέλη Μαΐου έως και τον Οκτώβριο, με έμφαση το μήνα Αύγουστο, καθώς μεγαλώνει συνεχώς το ενδιαφέρον από Ευρωπαίους που αναζητούν δροσερότερους και πιο ήσυχους προορισμούς εντός καλοκαιριού. Έτσι στην περιοχή η αύξηση της συνολικής πληρότητας φτάνει το 20%, κάτι στο οποίο βοηθά και η ενισχυμένη αεροπορική συνδεσιμότητα μέσω του Αεροδρομίου Καλαμάτας.
«Σε μια βιομηχανία όπως ο τουρισμός, που μεταβάλλεται δυναμικά τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα, προκειμένου να προσαρμοστεί στις διαρκώς αυξανόμενες προκλήσεις, το βασικό ζητούμενο σήμερα είναι η φιλοξενία με νόημα, που μετριέται σε συναισθήματα και εμπειρίες», σχολιάζει ο ιδρυτής της Square Lime, κ. Βασίλης Λαπαναΐτης.